Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Kirega töötav Ülle

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Kelly Kipper
19.09.2012
Foto: Masa

Ülle Suurhans-Pohjanheimo: „Reklaamimine ei taga kliente, kirega töötamine aga küll."

Seoses Disainiöö festivalil toimuva moeüritusega Fashion Lunch, mille raames kolm Eesti moedisainerit – Oksana Tandit, Katrin Kuldma ja Ülle Pohjanheimo - esmaesitlevad oma uusi kollektsioone, toome teieni Merocrati intervjuu Ülle Suurhans-Pohjanheimoga.

Ülle Suurhans-Pohjanheimo on tunnustatud ja kõrgelt hinnatud moekunstnik, kelle igapäevatöö hõlmab poliitikute, kuulsuste ja Eesti esileedi riietamist. Iga tema rõivas räägib unikaalset - selle kandja - lugu. Ülle kirjeldab oma loomingut kui disaini ja unistuste sümbioosi, tulemuseks ajatu tervik.

Kui kaua oled moedisainerina tegutsenud?
Minu ettevõte Pohjanheimo sündis aastal 1993, aga mu karjäär sai alguse juba enam kui 20 aasta eest, täpsemalt aastal 1985, mil asusin disainerina tööle kohalikus ettevõttes, mis tootis naisterõivaid.

Kuidas sündis otsus hakata disaineriks?
See oli peaaegu juhus. Meil oli kodus Singeri õmblusmasin, mis oli kuulunud mu vanaemale. Õmblesime õega rõivaid nukkudele ja hiljem hakkasin katsetama ka endale õmblemisega. Tol ajal tahtsin saada arhitektiks, elul olid aga muud plaanid.
Kuna ma ei saanud arhitektuuri erialale sisse, otsustasin õppida konstruktori eriala kergetööstustehnikumis. Õpingutest arenes välja tohutu huvi rõivadisaini vastu. Mulle pakuti pärast lõpetamist kohe tööd ja alates aastast 1985 olen tegutsenud moedisainerina. Minu teel on olnud palju õnne ja õnnelikke juhuseid.

Milline on Pohjanheimo brändi ideoloogia ja kontseptsioon?
Ma armastan kvaliteeti, mis peegeldub ka brändi igas aspektis. Kõik meie kollektsioonid on loodud kvaliteetkangastest ja me pöörame väga suurt tähelepanu ka kõige pisematele detailidele. Kvaliteet ja naturaalsus on meie ideoloogia võtmekomponendid, millele oleme aastate jooksul truuks jäänud. Hoiame vormi lihtsa, et kandja püsiks tähelepanu keskpunktis. Pohjanheimo stiil on elegantne ja ajatu. Meie rõivad esindavad pigem elustiili kui pelgalt moodi.

Kui ajamahukas on ühe kollektsiooni loomine?
See on väga ajamahukas protsess. Vahel on raskusi õige kanga või värvi leidmisel. Alati on tung juba paika pandud elemente ümber tõsta, nii et võib juhtuda, et lõpuks valmib rohkem rõivaid kui esialgu planeeritud. See on väga loominguline protsess!

Tutvu Ülle värske loominguga, klikates fotol!

Mis Sind inspireerib?
Inspiratsioon võib tulla kangast, filmidest, inimestest või värvidest. Ma armastan ooperis käimist, mis on minu jaoks alati väga inspireeriv kogemus.

Kuidas Sa oma kliente kirjeldaksid?
Meie klientideks on kaasaegsed naised, kellele kuulub või kes juhivad oma ettevõtet või töötavad poliitikas. Nad on visiooniga, tugevad, haritud ja ambitsioonikad naised.

Kes on Su kuulsaimad ja huvitavaimad kliendid?
Läbi aastate on minu klientideks olnud esileedid, ministrid, tipp-poliitikud ja nende partnerid. Väga huvitav on olnud pikaajaline koostöö ooperilaulja Annely Peeboga. Alles hiljuti sain aga väga hea üllatuse osaliseks, kui rootsi näitlejanna Alexandra Rapaport kandis üht minu kleiti oma filmi esilinastusel Cannes'is.

Mis on moedisaineri karjääris kõige parem?
Suurim eelis on rutiini puudumine. Disaineriks olemine tähendab elukestvat õpet: elu sinu ümber on pidevas muutumises ja sa oled sunnitud tempot hoidma. Suurt rõõmu pakub ka rahulolev ja õnnelik klient.

Mis on moebrändi juhtimises kõige keerulisem?
Kõige keerulisem on loovuse ja finantspoole balansseerimine. Investeeringud kollektsioonidesse on pikaajalised ja mida enam projekte käsil on, seda keerulisemaks olukord muutub. Meil on rohkem ideid ja unistusi, kui suudame ellu viia.

Milliseid iseloomuomadusi on eduks vaja?
Peab olema kannatlik, kangekaelne, hoolas ja kindlasti egoistlik.

Parim nõuanne, mis oled saanud?
Jää endale ja oma unistustele truuks.

Millist nõu annaks Sa noortele disaineritele?
Et olla disainer, pead andma endast 200%. Disainimine saab sinu eluks. Ära unusta, et glamuuril on reaalsusega väga vähe pistmist.

Pohjanheimo tulevikuplaanid?
Tahaksime võtta fookusesse ready-to-wear kollektsioonid ja aksessuaarid. Tulevikuplaan? Vallutada maailm!

Sinu lemmik...
koht? Minu kodu.
...film? "The Godfather".
laul? Neid on palju, aga Peter Gabrieli "Don’t Give Up" on kindlasti üks neist.

Ühel Femme lugejal avaneb eriline võimalus võtta osa juba sel reedel toimuvast Moelõunast. Kutse loosis osalemiseks vasta, miks peaksid just Sina olema üks Moelõuna külaline. Vastus koos telefoninumbriga saada e-posti aadressil silvi@femme.ee. Võitja teatame Femme Facebooki lehel neljapäeva õhtul kell 19.00.

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad


Uudishimulik
Femme uudiskiri

Julge ja omanäoline käsitlus inimkonna hävinemisest on põlu alla sattunud – juba kuus riiki on filmi näitamise keelanud.
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee