Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Realistlikud idealistid

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Kelly Kipper
14.08.2012

Külastades maailma disainipealinna Helsingi põnevaid sündmusi ning erinevaid kultuuri- ja loomekantse, põikasime sisse Soome disaini uue põlvkonna ühte kõige silmapaistvamasse moestuudiosse. Museokatul tervitasid meid Anne Törnroos ja Minni Havas ehk moebrändi Minni f. Ronya süda ja hing. Kumb on kumb, polegi nii tähtis, kui noorte kunstnike tahe ja meelekindlus luua, unistada ning oma ideid teostada.

Foto: Osma Harvilahti

Helsingi moebränd Minni f. Ronya sai reaalsuseks 2010. aasta augustis ehk viis aastat pärast Anne ja Minni esimest kohtumist. Tänane edukas disainiduo tegi tutvust Aalto ülikoolis, kus neiud olid kursusekaaslased, erialaks muidugi moekunst.

Minni f. Ronya esindab funktsionaalsust ja spontaansust. Viguriga klassikat, kus esirinnas on ootamatud lõikelahendused, laitmatu viimistlus, ainulaadsed mustrid ning nutikad detailid – nii ilmselged kui esmapilgul märkamatud. Minni ja Anne ütlevad, et mood on nende jaoks oma maailma loomine ja viis kommunikeerida ideid. Iga kollektsioon on omaette universum, fantaasiamaailm, millel oma taust, lugu, hing ja olemus. Meeleolu loovad kordumatud siluetid, värvide tants ning ainulaadsed mängulised mustrid.

Disainiduo loomingu aluseks on mõlema kunstniku tugevuste liitmine: Anne on vilunud siluetimeister ning Minni tunnustatud illustraator, kelle tööd olid esindatud ka näitusel „New Nordic Fashion Illustration“. Üksteisele ollakse alati toeks ning ükski nägemus pole vale. Vestlesime kauaaegsete sõbrannade ja kolleegidega nende moest ja maailmast selle ümber.

Kuidas Minni f. Ronya alguse sai?

M: Osaliselt sai Minni f. Ronya alguse praegusest tööolukorrast Soomes. Kuna meil ei ole enam suurt rõivatööstust, puuduvad ka rõivadisainerite kohad. Kui sul on oma nägemus ja tahad teha oma asja, pead alustama oma brändiga.

A: Jah, need rõivamärgid, mis meil on, on sellised, kuhu väga ei kisu. Näiteks legendaarne Marimekko ja teada-tuntud spordibrändid nagu Lufta. Nende stiilid ja suunad on suures plaanis aja jooksul muutumatuks jäänud. Meie tahame viljeleda kaasaegsemat moodi. 
Minni f. Ronya algas sellest, et küsisin Minnilt, kas ta tahab minuga ühist rõivabrändi tegema hakata. Meil oli ja on väga hea side. Tegime kooli ajal palju projekte koos ja käisime koos praktikal. Teadsin, et oleme erinevatel aladel tugevad ning täiendame üksteise häid külgi.

M: Moodustame hea kombinatsiooni. Mina olen töötanud illustraatorina, Anne aga valdab suurepäraselt rõivaste tehnilist poolt. Ta on väga hea kunstnik, kellelt olen palju õppinud. Meid kokku pannes saab sellise kombinatsiooni, mida kellelgi teisel pole.
Kui Anne küsis, kas olen käpp, olin kohe nõus. Minni f. Ronya sai hoo sisse esimese kuuga. Juba esimese nädala lõpus oli meil olemas oma „stuudio“ ehk üks pisike kelder.

Kuidas teie looming valmib?

M: Inspiratsiooni leiame fotodest, filmidest, raamatutest, teistest inimestest. See polegi niivõrd mõni kindel film või raamat, kuivõrd mälestus sellest. Tunne või seisund, mis mälupangas olemas ja õigel ajal end ilmutab.

A: Igal meie kollektsioonil on oma maailm.

M: Jah, tahame alati luua tervet maailma. Viimase kollektsiooni “Botanica” puhul inspireerisid meid botaanikaaed ja kasvuhooned. Metsikud taimed, õitsemine, lopsakad lilled, närbumine, erinevad tekstuurid ja värvid. Kui mõte on küps, hakkame otsima pilte, mis sobiksid maailmaga, mida tahame luua.

A: Meil on olemas oma notebookid, kuhu koondame leitud pildid. Need ei pea olema ainult fotod, võivad olla ka pildid raamatutest, ajakirjadest, kunstfotod, Minni joonistused. Meid paeluv visuaalmaailm on väga lai. Visuaali poolest on sageli inspireeriv ka popkultuur. Näiteks Rihanna loo „Only Girl in the World“ videos on suurepärased värvid.

M: Annel on imehea mälu. Kui hakkame mõtlema uuele teemale, ütleb ta tavaliselt: „Ma kunagi lugesin ühte raamatut, kus olid üliilusad pildid.“ Guugeldame ja vaatame, kas leiame. Mõned pildid on vahel juba varemalt sisse skännitud, aga õiged just nüüd. Meile meeldib inspiratsiooni leida ka kõiksugu tehnoloogilistest uuendustest ning raamatutest. Oleme tegelikult täielikud raamatukoid.

Ava Minni f. Ronya kollektsiooni "Botanica" galerii, klikates pildil!

Milline on Minni f. Ronya loomingu iseloom?

M: Funktsionaalne ja tahuline. See pole mõeldud ühte kindlasse aega ega kohta. Meile meeldib mõelda, et meie esemeid kombineerides saad luua just sellise komplekti, mis sobib käesolevaks eluhetkeks või sündmuseks. Nii tööle kui peole.

A: Iseloomult on meie asjades põimunud tomboylikud jooned, sportlikkus ning  intellektuaalsus.

M: Eesmärk on luua uusi klassikuid. Näiteks võtta klassikalise triiksärgi lõige ja kombineerida seda ootamatute mustrite ning sportlike elementidega. Mustreid meeldib meile väga ise teha, kuna need toetavad kollektsiooni üldist teemat.

Kellele te loote?

M: Mu emale väga meeldivad meie riided.

A: Ta on meie parim klient!

M: Tegelikult on raske vanuselisi piire tõmmata, kuna ka mu teismeline õde ostleb heal meelel meie juures, aga muidugi teistsuguseid esemeid kui ema. Meil on olemas ka unistuste tüdruk, kellele disainime.

A: Jah, natuke poisilik, tugev ja arukas naine.

Miks mitte naiselik ja õrn?

A: Pehmem pool on temas muidugi ka.

M: Tugeva all mõtleme pigem iseseisvat ja enesekindlat. Tahame, et meie riided looks mugavustunde, mis toetab enesekindlust. Meile meeldiks, kui Minni f. Ronya riided aitaks naistel end ilusana tunda.

On teil eeskujusid?

A: Meie emad kindlasti.

M: Jaa! Ja muidugi ka inimesed, kes unistavad ja võitlevad oma unistuste eest.

Mis teie unistus on?

M: Brändile mõeldes tahaks, et sellest saaks meie elatusallikas ja et meie looming leiaks tee poodidesse üle ilma. Tore oleks näha Minni f. Ronya riideid brändide hulgas, mis meile meeldivad.

A: Ühel päeval võiks meil ka oma pood olla.

M: Jah, meie enda pisike maailm.

Millised moebrändid on teile südamelähedased?

A: Isabel Marant, Alexander Wang.

M: Nad teevad visiooniga rõivaid ja neil on hea stiil.

Olete osalenud mitmetel rahvusvahelistel moelaatadel. Milline on olnud meeldejäävaim kogemus?

M: Meie esimene kogemus oli Pariisis kaasaegse moe laadal Rendez-Vous Femme. Ühed meie tuttavad disainerid olid seal käinud ja ütlesid, et seal on väga äge. Kuna osalejate nimekiri oli hea, otsustasime proovida. Ka laadal osalemise hind oli sobiv. Kuna üheaegselt toimub tavaliselt mitu suurt üritust, tuleb hoolikalt valida, millisel osaleda.

A: Meie valitud laadal olid enamus alustavad kaasaegsed brändid.

M: Eks meil vedas ka, kuna seal ei saa osaleda igaüks, kes tahab, vaid korraldajad teevad omapoolse valiku, et hoida laada taset. Saatsime korraldajatele kirja ja pildid ning saime vastu meili sisuga: „Tere tulemast!“

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad


Uudishimulik
Femme uudiskiri

Kas oled unistanud deodorandist, mis poleks pealekandmisel külm ja märg, vaid siidiselt pehme ning kiirelt imenduv?
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee