Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Persoon suure algustähega

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Riina Õun
11.10.2010

Aga just septembri lõpus olid kuulsa moeajaloolase Aleksandr Vassiljevi loengud Tallinnas. Ma ise seal ei käinud, kuid mulle räägiti, et ta olevat öelnud, et Pierrot on moes. See on mees, kes analüüsib moemaailma ning vaatleb praeguse aja tendentse. See paneb mõtlema, äkki need ideed ongi õhus. Ehkki mind inspireeris üks konkreetne nukuteatri vitriin. Juhuslik kokkusattumus... või mitte. Vassiljev ütles, et Pierrot on moes pessimistlike tendentside tõttu moemaailmas. Kuna mina olen optimist, ei tahaks ma seda ikka nii näha. Vaatamata sellele, et Pierrot on kurb nukk, võiks sealt ikka midagi positiivset leida. Pealegi oli see ainult inspiratsiooniallikaks, edasi algas töö: mis materjale kasutada, milliseid siluette, mitu mudelit, kas pluusid, seelikud, kokteilikleidid, õhtukleidid, päevakleidid jne. Sügavat muljet avaldas mulle Pierrot suur krae, žaboo. Ma võtsin põhidetailiks selle krae, kasutades seda nii mantlites, kleitides, pluusides, kus ta eksisteeris vaat et omaette tegelasena. Püüdsin selle kraega erinevates riideesemetes mängida. Sealt edasi minnes tuli sisse asümmeetria, plisseering, drapeering. Kokku 33 mudelit, peab ikka mingi areng olema.

Foto: Filippo Caroti

Kas viimasele kollektsioonile on mõju avaldanud ka tütre sünd?
Kindlasti, kas või see, et ma vaatan nukuteatri vitriine.

Vaadates seda, mida ma varem teinud olen, oli meestekostüümide mõju päris tugev. Maskuliinsus naisekostüümi lahenduses, hästi palju laene meeste garderoobist. Kollektsioonid olid tugevad, rangete joontega, kolmnurkse siluetiga ja konkreetsemad. Praegu on joon palju pehmem, vorm on muutunud naiselikumaks, siluetid A-lõikelisteks. Isegi nimed on armsad: Malviina kokteilikleit, pintsak Printsess, päevakleit Colombina... Puhvvarrukad, pehmed materjalid nagu samet jne.

Oksana on oma jutulaadis väga energiline ning loob ühest teemast sujuvalt teise rännates kuulaja silme ette elava pildi. Jutt jookseb nii sundimatult ja vabalt, et vaevu jõuan oma küsimusi esitada.

Kuidas kirjeldaksid oma loomingu kandjat? Missugune naine see on sinu ettekujutuses ja praktikas?
Ettekujutus ja praktika langevad suhteliselt kokku. Iga disainer loob oma kollektsiooni oma esteetilise ideaali jaoks. Minu klient on eriline naine, kes on enesekindel, väga tark, intelligentne, kõrgharidusega, kosmopoliitne, stiilne. Ta teab, mida ta tahab, ja soovib olla erinev. Ta ei karda olla erinev ja julgeb investeerida eesti kunsti, mitte ei osta ainult Armanit ja Versace’it. Ma ei taha nende brändide kohta midagi halba öelda, aga ma promon eesti disaini. Tahan öelda: tarbige eesti moodi ja olge uhked, et siin on nii palju andekaid ja tublisid inimesi! Naised, kes kannavad minu loomingut, on firmaomanikud, pangaesindajad, poliitikud ja paljude teiste ametite esindajad. Kõik väga erinevad, aga samas väga sarmikad ja stiilsed. Nad julgevad olla nemad ise. Mul on kliente Ameerikas, Venemaal, Kanadas.

Kuidas sa üldse moeloomiseni jõudsid?
Alustasin oma moekarjääri lavakostüümide tegijana. Ma ei tahtnud kunagi moedisaineriks saada, see polnud minu unistus. Õppisin pedagoogikaülikoolis koreograafiat, pidin saama tantsuõpetajaks. Kui Mait Agu suri, polnud mul ka enam mõtet seal edasi õppida. Ta oli kooli tugevaim figuur ja väga huvitav õppejõud. Ma õpin nii kaua koolis, kui seal on keegi, kes mind inspireerib. Kui õppisin Tartu Ülikoolis (filosoofiat, võõrkeeli  ja kirjandust – toim), oli seal Juri Lotman ja nii kaua, kui käisin tema loengutes, oli mul huvitav. Püüan alati leida koolis kedagi, kes on Persoon suure algustähega. Kuulates nende loenguid, on tõesti midagi õppida.

Kuna õppisin koreograafiat, tegin oma kostüüme tantsuetendustele. Otsisin kangaid ja tegin jooniseid. Hiljuti tegin väikese uuringu ja avastasin, et paljud eesti moekunstnikud on alustanud koreograafiast, tantsust või teatrist ja kostüümidest. Lavakogemus on mulle abiks moeetenduse lavastamisel. Idee hakata moodi õppima tekkis siis, kui keegi palus, et ma talle kleidi disainiksin.

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad


Uudishimulik
Femme uudiskiri

Kas oled unistanud deodorandist, mis poleks pealekandmisel külm ja märg, vaid siidiselt pehme ning kiirelt imenduv?
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee