Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Leegid autokapotil

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Maarja Paalits
27.04.2009
Foto: Erakogu

Kas oled kunagi oma peakest vaevanud küsimusega, kust kõik need tuleleekidesse maalitud autod ja tsiklid tulevad ja kuidas need pildid üleüldse kapotile saavad? Veelgi enam: kes nende piltide maalimises "süüdi" on?

Mu daamid ja härrad, palun lubage tutvustada meest, kes kõigile nendele küsimustele vastust teab ja kelle endagi südametunnistus leekide võõpamisest prii ei ole: Martin Urb, aerograaf-maalija!

Sa oled tunnustatud aerograaf-maalija. Ole hea ja räägi pisut täpsemalt, mis asi see aerograaf-maaling täpselt on, mis tehnika ja vahenditega seda tehakse ning kui kaua ühe maalingu valmimiseks aega kulub?
Aerograafmaaling on maaling, kus kasutatakse aerograafpüstolit ja surve tekitamiseks kompressorit. Aerograafpüstol on imepisikese avausega pliiatsitaoline ja –suurune värvipüstol, mille käsitsemine ja õige tunnetamine on raske ning küllap liiga impulsiivsetele kunstnikele ei sobigi. Kitsast avast võib vale värvisegu või õhusurve tõttu väljuda liiga palju või liiga vähe värvi, mis tööle teinekord suureks kahjuks tuleb, sest vigasid parandada on keeruline.

Aerograaftehnika üks tähtsamaid eeliseid on, et sellega saavad kunstnikud kasutataval lõuendil luua sujuvaid värvide üleminekuid ja efekte. Nii segunevad kaks või rohkem värvi justkui nähtamatul viisil, üks värv muutub aeglaselt teiseks. Vaba käega tehtud kujundid, kus ei kasutata trafarette ega katmisi, omavad pehmelt eristuvaid jooni erinevate toonide vahel. Võimekad aerograafkunstnikud suudavad luua fotograafilise realismiga töid ning jäljendada peaaegu kõiki joonistamis- ja maalimismeetodeid. Aerograafias kasutatakse mitmeid töövahendeid, mille valik laieneb võrdeliselt oskuste tasemega.

Täpset aega, palju üks maaling võtab, pole olemas. Mõne tööga võid pusida mitu ööpäeva samas, kui teisega läheb 2 tundi. Kõik oleneb maalingu suurusest ja keerukusest. Autode ja mootorrataste maalimine on raske ning aeganõudev ja kindlasti mõnikord närvesööv tegevus, kuid kui töö lõpuks õnnestub, kaalub see üles iga kaotatud närviraku ja annab jõudu ka järgmiseks projektiks.

Kui vana kunstivormiga aerograaf-maalingu näol tegemist on, kust ja kunas see alguse sai?
Aerograafia ajalooliseks alguspunktiks peetakse  aastat 1879, mil ekstsentriline juveliir Iowast meisterdas tavalisest teelusikast, õmblusmasinanõelast, kõveraks painutatud kruvikeerajast, jootekolvi torudest ja väänatud metallist aerograafpüstoli. Kõik need osad kinnitas ta puutükile ning nimetas selle värvijaoturiks.

Alates aerograafpüstoli kasutuselevõtust on mõistetud, et see meetod omab suuri eeliseid teiste joonistamis- ja maalimistehnikate ees. Enne digitaalse fototehnika leiutamist ja kasutamist oli põhiliseks aerograafia kasutusalaks fotode töötlemine. Kui tegija oli võimekas, ei jäänud mingisugustki märki, et fotot on töödeldud või muudetud.

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad
Stiil on ta nimi (1)
abc@qq.com (0)
Uudishimulik
Femme uudiskiri

Kaunite kaadrite ja võrratute näitlejatööde poolest silma paistev erootiline suurteos.
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee