Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Hall hallil

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Gerli Liivamägi, Pariis
09.11.2009
Foto: Tootjad

Halli aja tervituseks ilmus üks täiesti hall ajakiri. Hall seest  ja väljast, hall ka pealkiri: Grey. Siiski pole vaja karta, et tegu on kopitanud ja väsinud ajakirjaga; Grey on just uus ja eriline teiste omasuguste kõrval. Lettidel jääb see žurnaal õhemate ja värviküllasemate väljaannete hulgas kindlasti silma. Kaaned on tal paksud, köide nagu raamatul, esmapilgul tundubki, et tegu on kirjandusteosega.

Ava galerii klikates pildil!

Ajakirja toimetus koosneb suuremas osas itaallastest ja ka prinditud on see just Itaalias. Esitluspidu toimus aga Pariisis, ühes kõige prestiižsemas hotellis otse Concordi väljakul - Hôtel de Crillon´is, kuhu olid kohale tulnud paljud ajakirjale kaastöö tegijad ja tuntud moeinimesed. Mekkida sai kvaliteetšampanjat, -veini ja erinevaid soolaseid ning magusaid snäkke. Kohalviibijad olid ametis pigem muljetamisega ja nn oma asja ajamisega; ühes nurgas said valitud isikud telekaamerale intervjuud anda, teises oli võimalik vaadata videot ühe ajakirjas avaldatud moeseeria valmimisest.

Paar hooaega tagasi oli hall suurim hittvärv, olles tänaseni vägagi in moelavadel. Seega, toetudes hallile toonile manifestatsioonis ajakirja alguses, peaks ka moekaugem inimene mõistma, et tegu on siiski moodsa moeväljaandega. Moeajakirja peatoimetaja ja kunstiline juht deklareerib samal leheküljel, et tegemist on väljaandega, mis püüab end defineerida kui entiteeti, mis liigub läbi aja. Manifest jätkub luulelises vormis, rääkides halli värvi definitsioonist ja selle headest külgedest ühiskonnas ja meenutades, et hall sisaldab endas nii musta kui valget, olles ise mitte kumbki. Tsitaat ajakirjast: "Hall esindab maailma täna, eile ja homme. Hall on aegumatu. Hall on tööstuse, asfalti ja linna toon."

Grey eesmärgiks on kujutada ilusal ja kvaliteetsel paberil ilu ilma pealiskaudseks jäämata ja anda küllaltki melanhoolsel viisil edasi moodi. Siiski ei tasu karta, et kogu pildimaterjal on mustvalge, kaugeltki mitte. Ajakirja värvigamma on lihtsalt kergelt looritatud, klantspiltide värvikirevusest on asi kaugel. Iseenesest hea ja rahulik puhkemoment värvipillerkaari ja agressiivse moeajakirjanduse hulgas.

Enamjaolt moeseeriatest koosnevat ajakirja läbib tõesti kerge melanhoolia ja kurbuse noot. Moeseeriate vahele on pikitud maastikupildid, interjöörifotod, disainerite tutvustused, lühijutud, luuletused ja mõned joonised. Väga põnev on lugeda ajakirja alguses moeloojatest, kes laiemale publikule ehk veel tuntud pole, ning näha mõningaid näiteid nende töödest.

Tegu on vägagi professionaalselt kokku pandud ajakirjaga, mis kohe kindlasti pole mõeldud kiirmoe austajaile. Ka häirivat reklaami on väljaandes vähe. Selleks, et Greyd lugeda  - või kui täpsem olla, siis vaadata -, tuleb võtta aega, et süveneda stilistikasse ja fotode keerulisse kompositsiooni. Kohati tundub see küll ehk liiga pingutatud, liiga moodne, mõjudes pisut igavalt - hallilt. Aga see on ju ka Grey eesmärk, kui meenutada manifesti.

Kuna ajakiri ilmub esialgu ainult 2 korda aastas, on tegijatel aega põhjalikult fotoseeriad ette valmistada ja läbi mõelda. See peaks olema suureks plussiks, kuid arvestades fakti, kui kiiresti mood muutub, jäädakse ehk moe kiirrongist maha. Tegijaid ennast ei paista see häirivat, ent lugejaid? Eks see selgub juba lähitulevikus.

Kui uurisin huvilistest moesõpradelt, mis muljed uus ajakiri jättis, siis midagi joviaalset ja ülevoolavalt positiivset vastuseks ei kõlanud. Samas ei nurisetud ka. Ehk heideti ette kohati väheke igavust - et nagu liiga hall või - mida võis kahjuks ka esitluspeole kohale tulnud inimeste nägudelt lugeda.

Pariisis saab iga moehuviline soetada Grey omale 25 euro eest. Kaaluka summa eest kõvasti moodi, umbes 300 lehekülje jagu.

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad


Uudishimulik
Femme uudiskiri

Kaunite kaadrite ja võrratute näitlejatööde poolest silma paistev erootiline suurteos.
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee