Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Ökobränd vallutab südameid

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Kelly Kipper
16.11.2010

Ühel kaunil päikeselisel novembri pärastlõunal said Eesti Kirjanike Liidu majas kokku moehuviline publik ning Soome ökobrändi Globe Hope tegevjuht ja asutaja, äärmiselt positiivne Seija Lukkala. Juba kaheksakümnendate keskpaigast moealal tegutsenud Seijal tuli idee hakata looma ökoloogilist moodi (mille puhul rõivastes ning aksessuaarides kasutatakse peamiselt taaskasutatavat materjali) sajandivahetusel. Tõuketeguriteks olid inimeste tarbimishullus, selle äärmiselt negatiivne mõju keskkonnale ning loodusressursside pidev ja kiire kahanemine.


Seija Lukkala

Üks peamisi ja läbivaid põhimõtteid Globe Hope'i tegevuses on "maailm ei kannata materjalipuuduse, vaid mõistuse puudumise all". Seija leidis, et moe- ja rõivatööstus toodab igal hooajal meeletult uusi mudeleid ja materjale, mis aeguvad väga kiiresti ning olenemata sellest, et tegu on põnevate mudelite ja kvaliteetsete materjalidega, jäävad need seisma ning muutuvad jäätmeiks. Globe Hope'iga alustades sai Seija eesmärgiks luua tooteid, mis vastavad kolmele kriteeriumile - toode olgu ilus, funktsionaalne ning taaskasutatavast materjalist. Samuti on väga oluline tagada toodete ning teenuste kõrge kvaliteet. Brändi esimene kollektsioon valmis 2003. aastal ja sellest ajast alates on Globe Hope'iga käinud kaasas märksõnad lõbus, positiivne, arukas, innovaatiline, mänguline, ökoloogiline ja loov.

Materjalideks, millest kaubamärgi tooted valmivad, on näiteks sõjaväe ja haiglate tekstiilid, reklaambännerid, panderollid, purjed, turvavööd, kodutekstiilid ning tööriided. Iga Globe Hope'i toode kannab endaga kaasas pisikest papist lipikut, millel on kirjas, kust ta pärineb: näiteks oli praegune pajakinnas kunagi Rootsi sõjaväe mantel; tumesinine kuldsete nööpidega läpakakott, mille sangaks turvavöö, elas oma eelmist elu aga töömehe tunkedena. Loengut pidades kandis Seija ise purjedest valmistatud kõrge säärega saapaid ning Rootsi sõjaväe tekstiilist kleidikest.

Seija leiab, et väga oluline on anda kliendile teada, kuidas tema ostetud toode valmis, millest tuli idee, kes selle valmistasid/kujundasid - mida rohkem teab tarbija toote taustast, seda tugevam on ka toote ja selle omaniku seos. Kuigi Globe Hope toodab nii riideid kui ka jalatseid, on toodete puhul siiski põhirõhk aksessuaaridel, eriti kottidel, sest nende puhul kehtib reegel "üks suurus sobib kõigile!". 

Seija leiab, et äärmiselt tähtis on luua brändile imidž, millega kliendid end samastada soovivad ning mille tooteid tarbida. Ta ütleb, et see on kõige keerulisem, kuid samas brändile olulisim. Seija väidab, et praegu on inimestele tähtis jätkusuutlik tarbimine - toode peab tekitama inimeses igatpidi hea tunde. Globe Hope püüab pakkuda tooteid kõigile tarbijagruppidele ning hoida hinnataseme sellisena, et igal soovijal oleks võimalik omale midagi meelepärast muretseda. Umbes pool Globe Hope'i käibest (mis sel aastal ületab esimest korda 1 miljoni euro piiri) tuleb koostööst firmade ja korporatsioonidega, mis tellivad oma ärikingitused Globe Hope'ilt. Näiteks valmistati alles hiljaaegu Sonerale 7000 läpakakotti. Need on firmad, mis mõistavad ärikingituste kvaliteedi olulisust ning hindavad kõrgelt nii nende esteetilist kui ökoloogilist väärtust.  

Globe Hope'i toodete valmistamine toimub nii koduses Soomes kui ka kolmes paigas Eestimaal. Seija sõnul on firma kõige suuremateks kuluartikliteks materjalide hankimine, nende sorteerimine, puhastamine ja kvaliteedi kontrollimine. Brändi tooteid eksporditakse lisaks üheksale Euroopa riigile ka Jaapanisse ning USAsse. Välisriikidesse jõuab Globe Hope'i toodang valdavalt trendi- ning ökopoodide kaudu.

Vaata pilte Global Hope poest

Ava galerii, klikates pildil!

Mitte niivõrd oluliseks müügi-, aga äärmiselt tähtsaks turunduskanaliks on Seija sõnul internet, mis pakub olulisel hulgal (ja sageli tasuta) võimalusi efektiivseks ja edukaks turundustegevuseks. Varem osales Globe Hope ka paljudel rahvusvahelistel moemessidel, kuid kuna messidest osa võtmine nõuab nii suurt rahalist ressurssi kui ka suurt tiimi (Globe Hope'is töötab 14 inimest + kolm nende esinduskaupluses), keskendutakse hetkel pigem koduturule. Kui koduturul on kindel kassavoog tagatud, on kindlam ka välisturgudele minna. Üheks oluliseks aspektiks firma eduloos peab Seija ka avalikkuse ning pressi positiivset tähelepanu, mis tagas palju tasuta leheruumi ja seda eriti firma algusaegadel, mil ökondus ei olnud veel laia kõlapinda leidnud.

Oma keskkonnasõbraliku ja positiivse tegevuse eest on Globe Hope pälvinud mitmeid auhindu, sealhulgas 2005. aasta Amnesty International’s Designer of the Year auhinna. Seija Lukkala pärjati aga sel aastal auväärse tiitliga Soome Aasta Naine. Alates 2008. aastast kannavad Globe Hope'i tooted Soome Võtmelipu märki, mis antakse eeskujuliku tootmise organiseerimise  ja meisterlikkuse eest.

Et saada parem ülevaade Globe Hope'i tegevusest ning omanäolistest toodetest, vaata siia või sõida üle lahe Helsingisse ning külasta firma esinduskauplust Lasipalatsis (Mannerheimintie 22-24).

Vaata Globe Hope'i sügistalvist kollektsiooni

Ava galerii, klikates pildil!

Vaata Globe Hope'i kevad-suvi 2011 kollektsiooni

Ava galerii klikates pildil!

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad


Moekas
Femme uudiskiri

Kaunite kaadrite ja võrratute näitlejatööde poolest silma paistev erootiline suurteos.
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee