Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Who’s Next Pariisis

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Gerli Liivamägi, Pariis
26.10.2010
Foto: Gerli Liivamägi

Septembri alguses toimus Pariisis iga-aastane Who’s Next moemess, kus sai näha järgmise kevadsuve kollektsioone nii noorematelt kui juba tuntud brändidelt. Who’s Next on hea koht, avastamaks just väiksemaid ja vähem tuntud tegijaid.

Ava galerii, klikates pildil!

Nelja päeva jooksul käib aktiivne müügitegevus eesmärgiga leida uusi kliente ja luua sidemeid nii Prantsusmaal kui mujal: uudistajaid ja ostjaid on kokku tulnud üle maailma. Kes pole tulnud sooviga kaubelda, vaid selleks, et teada saada, kuhu on suundumas tänavamood just väiksemate tegijate vaatevinklist, on sattunud õigesse paika. Brände on loomulikult igasuguseid ja nii ka stiile - on nii vähem kui ka rohkem trendikamaid rõivabrände.

Seekordsel moemessil võis märgata üleüldisi tendentse ja suundumusi 2011. aasta kevadsuviseks perioodiks. Nähtu põhjal on endiselt tulemas palju asümmeetrilisust, pastelseid, eelkõige hallikaid, kreemjaid, nahavärvi toone. Silma paitasid tihti kihilised, kuid samas lihtsalõikelised rõivad. Kogu pakutav valik oli enamjaolt täpselt samasugune, nagu Pariisis pakub Marais’ kohvikute ja väikeste poodide piirkond: trendikad, lihtsasti kantavad ja suhteliselt kvaliteetsed esemed, mis sobivad ideaalselt neile, kel pole väga palju aega ega tahtmist tegeleda moodsate ja trendikate rõivaste otsimisega, kuid kes samas peavad oluliseks oma garderoobi koostamisel hea maitse järgimist.   Järjest rohkem kogub populaarsust romantiline naiselik unelev stiil. Bränd, kes teie garderoobi imelisi naiselikke, pitsilisi ja lillelisi kleite, seelikuid ja kardigane pakub, on Darling. Londonis baseeruva firmamärgi magus maailm oli Who’s Next külastajate seas populaarne: kuni viimase päevani toimus kõva tunglemine pitside, satside ja rüüside stangede vahel. Rohkem informatsiooni  brändi kohta leiad siit.

Sarnaselt unelevat, võluvalt tütarlapselikku ja kergelt romantilist kollektsiooni võis näha ka Itaaliast pärit kaubamärgilt Momoni. Varemalt tegutses bränd põhiliselt aluspesutootjana, kuid järgmisest hooajast alates pakutakse lisaks püksikutele ja särkidele õhkõrnadest materjalidest kleite, seelikuid, tuunikaid ja kombinesoone, seda eelkõige pastelses värvigammas. Lisaks leiab valikust ka romantilisi kudumeid. Rohkem informatsiooni vaata siit.

Kraadi võrra vähem romantikat ja rohkem igapäevast asjalikkust võis näha Molly Brackeni kevadsuvises kollektsioonis. Kui aus olla, siis ühtegi lausa suurepärast eset või disainilahendust Molly Brackenil pakkuda ei olnud, kuid sellele vaatamata oli tunglemine meeletu ja ostjaid jagus. Ehk peegeldab see hetkesituatsiooni: keskenduda rohkem ajas kestvatele ja kompromissitutele esemetele, või ehk on põhjuseks messiterritooriumil kõikjal nähtavad hiigelsuured reklaamplakatid. Loodetavasti ei tähenda see, et brändid, kes rohkem eksperimenteerivad ja julgemaid lahendusi pakuvad, peavad oma uksed sulgema. Uuri lähemalt Molly Brackeni armsat asjalikkust siit.

Suundugem nüüd pitside ja romantika juurest hoopis teistsugusesse esteetikasse. Siinkohal on kohustuslik mainida pika traditsiooniga inglise kummisäärikuid tootvat firmat Hunter, kes omas valdkonnas üks tuntumaid. Hunteri kummisaapaid saab Pariisis osta kõikidest suurematest kaubamajadest (Printemps, Galleries Lafayette jt), muu hulgas on need müügil ka n-ö number üks trendipoes Colette. Eks ütleb see juba mõnda. Pikaajalise traditsiooniga firma, mis asutatud juba 1856. aastal, pakub kummisäärikuid tumerohelisest värvitoonist beebiroosani, sealhulgas ka erinevaid detaililahedusi. Võimalik on valida erinevate mustrite, nööride või neetidega jalavarjude vahel; olemas on isegi kummist valmistatud tennised ja baleriinad.

Meestele jalavarje tootev noor prantsuse bränd Bagua pakub igati trendika väljanägemisega kergeid jalatseid. Inspiratsiooni sai noor sõpruskond võistluskunstides kasutatavatest jalatsitest, mida täiendati paeltega ja hakati tootma erinevates värvitoonides. Hetkel veel vähetuntud ettevõttel saavad huvilised silma peal hoida firma kodulehe vahendusel. Eks aasta pärast ole näha, kas neid, kes Bagua jalatsites astuda soovivad, on juurde tulnud või mitte...

Aksessuaaride poole pealt jäi rohkem meelde noor Pariisis baseeruv rootsi päritolu disainer Viveka Bergström, kelle ehted on eelkõige võluvalt jõulised ja maskuliinsed, terava joonega ning suunatud tugeva karakteriga ja eksperimenteerimisaltile tüübile, olgu selleks siis naine või mees. Tutvu Viveka loomingu ja tegevusega siin.

Brände, infot ja erinevaid kollektsioone oli peadpööritavalt palju; jagus ka huvitavaid ideid nagu korgist ja svammist valmistatud käekotid või kõrge kontsaga kingad, millel magnetiga lisatavad lipsud. Mõte oli originaalne, kuid disainilahendus äratuntavalt sarnane MiuMiu 2010 kollektsioonile.

Heaks vahepalaks tänavamoele oli messi raames toimuv moeshow, kus esitletud komplektid olid kohe kindlasti igapäevasusest ja kantavusest väga kaugel. Tegemist oli pigem noorte disainerite eneseväljendusliku lavastusliku showga, mis kohati ehk liiga kunstipäraste komplektidega heaks vahepalaks asjalikku tänavamoemelusse.

Pikk päev seljataga, loodud palju sidemeid, kes ostnud, kes müünud, koguneti messipäeva õhtul värskesse õhku üles seatud boksiareeni ümber, et näha naistematši, juua üks karastav õlu DJde trendika muusika saatel ja vahetada muljeid või mõlgutada mõtteid poole aasta pärast toimuvast Who’s Next sügistalviseid kollektsioone tutvustavast messist.  

Who's Next on suurepärane hüppelaud noortele brändidele ja ehk osutub see lähitulevikus ka oluliseks väravaks laia maailma ning võimaluseks jõuda tuntud butiikide lettidele ka mõnedele potentsiaalsetele noortele Eesti brändidele. Iga kord on noorte ja tulevikulootustega brändide hulka valitud erinevatest maadest ja taustaga tegijaid, eks aeg näitab, kas ka mõni Eesti bränd lähitulevikus valituks osutub.

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad


Moekas
Femme uudiskiri

Julge ja omanäoline käsitlus inimkonna hävinemisest on põlu alla sattunud – juba kuus riiki on filmi näitamise keelanud.
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee