Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Neli olulist fakti kofeiini kohta

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Ilutoimetus
27.04.2012
Foto: Photo Factory

Kofeiin on äärmiselt levinud toidu ja joogi koostisosa, mida tarbivad miljonid inimesed igapäevaselt. Seda leidub kohvis, tees, karastusjookides, šokolaadis, koola pähklites ja ka teatud ravimites. Kuigi kofeiini on tarbitud juba sajandeid, liigub selle kohta endiselt mitmeid väärarusaamu. Toome siinkohal välja neli olulist fakti kofeiini ja selle mõju kohta.

1. Kofeiini sisaldus erinevates toitudes ja jookides

1 tass (250 ml) kohvi sisaldab 100 mg kofeiini
1 tass (250 ml) teed  sisaldab 50 mg kofeiini
1 tavaline (50 g) šokolaaditahvel sisaldab kofeiini 50 mg
1 klaas (250 ml) Coca-Colat sisaldab 25 mg kofeiini

2. Organismi vedelikutasakaalu aitavad säilitada ka kofeiini sisaldavad joogid

Kofeiini sisaldavate jookide mõõdukas tarbimine mitmekülgse joogimenüü ühe osana aitab tagada meie organismi vedelikutasakaalu. Regulaarsel tarbimisel ei vii kofeiini sisaldavad joogid organismist vedelikku välja ning juba tarbitud vedelik ise tasakaalustab vedelikukaotuse.

3. Kofeiin ei tekita sõltuvust

Ehkki kofeiini on vahel peetud sõltuvust tekitavaks, ei kujuta selle mõõdukas tarbimine endast tegelikult mingit ohtu ning kofeiin ei klassifitseeru sõltuvust tekitavate mõnuainete hulka. Inimesed, kes väidavad, et on kofeiinist sõltuvuses, kasutavad seda terminit tihti ka muude "igapäevasõltuvuste" kirjeldamisel, nagu liigne spordiga tegelemine, töötamine või teleri vaatamine. Kui peale regulaarset kofeiini tarbimist sellest äkitselt loobuda, võib mõningatel juhtudel sellest tingituna täheldada selliseid sümptomeid nagu peavalu, väsimus või uimasus. Need on enamasti ajutised ja mööduvad päeva-paari jooksul.

4. Kofeiin ei põhjusta krooniliselt kõrget vererõhku

Kofeiini tarbimine ei põhjusta kroonilist kõrgvererõhutõve ega ka pidevat vererõhu kõrgenemist. Inimesed, kes on kofeiini suhtes väga tundlikud, võivad kogeda vererõhu kerget tõusu vahetult peale kofeiini tarbimist, kuid üldjuhul piirdub mõju mõne tunniga. Uuringud on näidanud, et isegi kui vererõhk kofeiini tarbimise toel tõuseb, siis vaid mõõdukalt ja vähem, kui näiteks trepist üles ronides. Kuid siiski on soovitav kõrge vererõhu korral enne kofeiini sisaldavate jookide tarbimist konsulteerida oma arstiga ja tarbida kofeiini mõõdukalt.

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad


Hoolitsetud
Femme uudiskiri

Julge ja omanäoline käsitlus inimkonna hävinemisest on põlu alla sattunud – juba kuus riiki on filmi näitamise keelanud.
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee