Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Maailmaparandaja Benetton (4)

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Vivian Lepp
03.03.2010
Foto: Photobucket

1965. aastal loodud ja 120 riigis esindatud Itaalia moebränd Benetton Group – mille alla kuuluvad United Colours of Benetton (casual rõivad), Sisley (suunatud glamuurile) ja ööriideid turustav Playlife - on teada-tuntud meile kõigile. Seda mitte ainult oma mõnusa toodangu poolest, vaid ka värvikate reklaamikampaaniate kaudu.

Benetton Groupi jaoks on oluline ühiskondlik ja kultuuriline heategevus ning nad on olnud juba kümneid aastaid seotud erinevate rahvusvaheliste mittetulundusorganisatsioonidega. Samuti on nad ka ise algatanud erinevaid ühiskonda ja kultuuri edendavaid ettevõtmisi. Kuid kõige mõjukamateks ning nähtavamateks on kujunenud kompanii reklaamikampaaniad.

1989. aasta septembris ilmus Benetton Groupi esimene kõmuline reklaamiseeria võrdsusest mustanahaliste ja valgete vahel. Tugeva reaktsiooni osaliseks (ja nimelt just mustanahaliste kogukonna poolt) sai foto mustanahalisest naisest imetamas rinnaga valget last – omakorda on just see illustratsioon Benettoni hinnatuim reklaamfoto. Seeria teisel postril on kujutatud kaht kätt (valge ja must) käeraudadega kokku aheldatuna.

Võrdsuse, rassi ja ühiskonna probleem on esindatud ka järgnevatel aastatel, kuid alati uutmoodi ja uues kontseptsioonis. Näiteks on 1991. aasta veebruarikuus ilmunud kampaaniapildil "Keeled" modellideks kolm last (mustnahaline, valge ja asiaat), kes näitavad keelt. Need lõbusad lapsed, kes esmapilgul tunduvad kohe kindlasti suured sõbrad, on aga hea näide erinevate kultuuride arusaamade kokkupõrkest – foto on araabia maades keelatud, kuna tegu olevat pornograafiaga.

1992. aasta märgib Benetton Groupi tegevuses suurt pööret ja sammu edasi. Sellest ajast alates kasutatakse reklaamikampaaniates reaalseid fotosid, mis on tehtud fotoreporterite poolt ning ilmunud juba ka ajakirjanduses. Teemad on vastavuses info jagamise filosoofiaga ja muidugi ka hoolivusega, tuues vaatajani erinevaid sotsiaalseid probleeme: hukutavad haigused, vägivald, pealesurutud emigratsioon jne.

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad


Loe kommentaare (4)

Aktiivne
Femme uudiskiri

Julge ja omanäoline käsitlus inimkonna hävinemisest on põlu alla sattunud – juba kuus riiki on filmi näitamise keelanud.
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee