Meeldiv või kasulik?

Anneli Allikas
29.10.2007

Sulge aken

Strippaeroobika, mis on Inglismaal ja Ameerikas väga populaarne, on nüüdseks jõudnud ka Eestisse. Trenni ei pea sugugi minema kontsakingades ja samuti ei heideta trenni käigus seljast ühtegi riietuseset. Strippaeroobika on pigem striptiisi ja aeroobika segu, mis pakub midagi nii kehale kui ka hingele ning eelkõige on lihtsalt fun.

Strippaeroobika loojaks peetakse Jeff Costat, kes, olnud nii strippar, koreograaf kui ka aeroobikatreener, otsustas need kolm stiili omavahel ühendada. Alguse sai kõik 1999. aastal Los Angeleses ning sealt edasi on strippaeroobika kogunud endale väga palju austajaid, kelle hulka kuuluvad ka näiteks Teri Hatcher, Lucy Liu, Christina Applegate ja Jennifer Love Hewitt. Carmen Electra`le meeldis uus trenn lausa nii väga, et ta otsustas teha sellest oma strippaeroobika versiooni ja panna kõik DVD-le, mida saab Internetist tellida aadressil www.aerobicstriptease.com. Ideele olevat ta tulnud, kui ta oma tantsutrupiga striptiisikava ette valmistas ja avastas, et ainuüksi stripparite liigutusi järele tehes on ta kaalust kaotanud mitu kilo ja seda ilma suurema vaevata. Põhiväärtuseks peab "Rannavalve"-beib aga hoopis oma keha tundmaõppimist, sellest lugupidamist ja seeläbi oma eneseusu tõstmist.

Strippaeroobika on rohkem tantsuline aeroobika, kuid see-eest palju vahvam ning rohkem pakkuv. Trenn ise koosneb kahest osast: algul on soojendus ja rohkem ladina-ameerikalikud tantsuvõtted ning seejärel stripp-plastika, mille hüüdlauseks on oma keha näitamine. Strippaeroobika on suurepärane neile, kes oma kehaga veel sinasõbrad ei ole, sest selles trennis lausa peab oma keha armastama! Kuid ometi pole strippaeroobika pelgalt väänlemine ja oma keha hööritamine. Palju imiteeritakse ka riiete seljast heitmist, kuid trenni eesmärgiks ongi õpetada seksikaid liigutusi ning needsamad liigutused on esindatud ka paljudes teistes tantsudes. Seega midagi labast seal tõesti ei ole, pigem hoopis naiselikkust ja seksikust.

Kuna koormus ja tantsuosa on lihtne (koosneb lihtsatest kombinatsioonidest ja rõhk on eelkõige liikumisel ja oma keha hoidmisel), võivad seda harrastada nii algajad kui ka eelnevalt tantsuga tegelenud inimesed. Aeglase muusika taktis tehtud liigutused on head musklite trimmimisele. Kuna selg peab kõndides olema sirge ning kõhulihased pingul, on strippaeroobika hea ka rühile ning kõhu- ja alaseljalihastele. Juba paari nädalaga on keha palju pringim ja silmnähtavalt ilusam ning kindlasti on paranenud ka rüht ja kehahoiak.

Kuigi strippaeroobikas pole erilist ringihüplemist, soovitatakse trennis kanda aeroobikajalanõusid, sest järske pöördeid jätkub. Kõige mugavamaks riietuseks on selline, mis laseb kehal hingata. Samuti peaks kaasas olema pikkade varrukatega dressipluus, sest tund lõppeb venitamise ja lõdvestumisega ning siis on hea see selga tõmmata, et selg maha ei jahtuks.

Kahjuks on enamus klubisid, mis algselt strippaeroobikat pakkusid, sellest nüüdseks loobunud. Põhjuseks pole niivõrd huviliste puudus kui professionaalsete treenerite vähesus. Samas korraldas spordiklubi Stiletto sel laupäeval strippaeroobika proovitunni ning klubil on plaanis novembri keskpaigast strippaeroobika ka päriselt tunniplaani lisada.

Seega, naised, kui kõik uus on teiegi jaoks huvitav, tehke proovi strippaeroobikaga! Pole ju midagi mõnusamat, kui pärast õpitu ka kodus ette kanda ja selle eest üks suur ja maitsev aplaus saada.

Kasutatud allikad:
www.naisteleht.ee
www.TervisPluss.ee
http://diet.ivillage.com