Nägu Juuksed Keha ja toitumine Ilusoovitus
Kollektsioon Stiilivihjed Staari stiil Disain Pildigaleriid
Foorum Kosmopoliitne Fitness Suhted Sotsiaalia
Arvustused Persoon Mitmesugust Maru köögis
Kätlin Mariann Keilit

Trenni! Aga millisesse?

Saada sõbrale Prindi Teade toimetajale

Rica Varul
06.09.2007

Küsisime Tartu spordiklubi Tropic juhataja Rica Varuli käest nõu, millele peaks tähelepanu pöörama, kui on soov sügisel trenni minna, aga ei tea, millist stiili eelistada.

Sügisel treeninghooajaga algust tehes tuleks esmalt hinnata oma kehalisi võimeid: kaua pole trennis käinud?; kuidas on enesetunne? Enne treeningutega alustamist soovitaksin kindlasti teha koormustesti. Testimisel saab professionaalse hinnangu tervisliku seisundi kohta. Testija annab nõu, milliseid treeninguid valida ja millistest näiteks alguses hoiduda. Tõsisemad treenijad võiksid andmed alles hoida ja umbes 9 kuu pärast uue testi teha – on ju huvitav näha, kuidas oled arenenud!

Kui on soov minna aeroobikasse, on oluline teha valik meeldivamate klubide vahel. Seejärel tutvuda rühmtreeningute valiku ja tunniplaaniga. Aeroobikastiilide nimetused, raskusaste, suunitlus ja sisu on väga kirju. Siinkohal annan ülevaate erinevatest stiilidest - peamiselt nendest, millega saab tegeleda Spordiklubis Tropic.

Body- ehk lihastreeningud (Step&Body, Step&Bosu, BodyTrim)

Body-trenn on lihastreeningule suunatud aeroobikatreening. Pärast lühikest soojendust tehakse palju erinevaid jõuharjutusi. Harjutuste sooritamise tempo peab olema rahulik. See on selleks, et kõiki jõuharjutusi jõuaks teha õige tehnikaga. Soovitan seda treeningut algajatele. Kui Sa pole varem aeroobikas käinud või on mitu aastat vahele jäänud, ära pelga minna body´sse! Seal ei tehta koordinatsiooni nõudvaid keerulisi liikumiskombinatsioone.

Step&Body trennis on abivahendiks stepipink. Sellega saab sooritada mitmekülgseid harjutusi jalgadele, kätele, kõhule jm. Treeningul kasutakse spetsiaalset BOSU-palli.

Lisaks on lihastreeningutes võimalik kasutada hulgaliselt muid abivahendeid (kummilindid, kangid, hantlid jt). Sellest tulenevad ka treeningtundide nimetused. Seega tihtipeale väga keerulise tunni nime taga võib peituda lihtsa ülesehitusega lihastrenn, mis on sobilik väga paljudele inimestele.

Näiteks tehakse Tropicus trenni nimega Thighs&Abs&Butt (eesti k. reied, kõht ja tuhar). Pärast soojendust ja kerget sammukombinatsiooni tehakse harjutusi ainult nendele piirkondadele. Kätele mõeldud jõuharjutused on selles trennis tagaplaanil, nii et lisaks Thighs&Abs&Butt treeningule soovitan minna ka näiteks BodyTrimm treeningusse. See on n-ö üldfüüsiline lihastreening, kus eesmärk on treenida kogu kere suurimaid lihasgruppe (jalgadel, kätel, kerel jm).

Väga heaks treeninguks pean ka BodyPump´i. 3-kuuliste tsüklitena toimuvas treeningus sooritatakse lihasharjutusi spetsiaalsete kangide ja ketastega, läbitakse kogu aeg ühte ja sama kava. Tunnis ei tehta sammukombinatsioone. Seega soovitan seda trenni ka meestele. BodyPump on hea vaheldus jõusaalitreeningule.

|
Teade toimetajale
Vestle foorumis
Populaarseimad vestlusteemad


Aktiivne
Femme uudiskiri

Kaunite kaadrite ja võrratute näitlejatööde poolest silma paistev erootiline suurteos.
Cherry.ee - magusad pakkumised
Suhtun kiirmoe kettidesse:
Positiivselt, sest saab soodsa hinnaga moodsaid riideid
Negatiivselt, sest nende kvaliteet jätab soovida
Neutraalselt ja ostan, kui leian sobiva toote
Mis see kiirmood on
femme.ee kasutajatingimused registreeru kasutajaks uudiskiri reklaam koostööpartnerid kasutusõigus
© femme.ee